איך תפתחי קריירה אחרי גיל 40? - נטע - המרכז לפיתוח קריירה

ריאיון עם ד”ר יעל יצחקי מנכ”לית “נטע”: המרכז לפיתוח קריירה, במגזין סטטוס

 

מדוע נשים רבות מגיעות לגיל 40 בתחושה שהן אבודות מבחינה מקצועית?

אמנם אנו רגילים לדבר על משבר גיל ה-40, אבל הצומת המקצועית עשויה להגיע לפני וגם הרבה אחרי גיל 40. שנות ה-20 המוקדמות של נשים מוקדשות ללימודים. שנות ה-30 מוקדשות לביסוס הקריירה ולאימהות. בעוד גברים באותה תקופה יכולים להתרכז בקריירה ללא התלבטויות או יסורי מצפון, נשים רבות בוחרות בעבודות פחות מתגמלות, שדורשות שעות עבודה נוחות, כדי להתאים את עצמן לצרכי הבית. נשים אחרות, משקיעות את כל מרצן בקריירה וכעבור שנים מגיעות לשחיקה שגורמת להן לרצות לשנות כיוון. לצומת המקצועית כעבור שנות עבודה ארוכות, ניתן להגיע, אם כן, מכיוונים שונים.

איך מונעים זאת?

כדי למנוע מנשים להגיע לאמצע החיים המקצועיים מתוסכלות, יש להיערך מבעוד מועד. ללמוד מקצוע שיש לאישה תשוקה לעבוד בו. לחלוק את גידול הילדים עם בן הזוג, לא לוותר על העבודה, אבל להגמיש את השעות על פני תקופות שונות.  בקורס אליו מגיעות נשים שמסיבות שונות רוצות שינוי, חושבים על היכולות והצרכים של כל אישה, לא זורקים את הידע והנסיון אלא בודקים איך אפשר לנצל אותו לקראת המעבר הבא. במקום להתגלגל מעבודה לעבודה מקבלים החלטה מושכלת לגבי העתיד.

האם מדובר רק בנשים?

לא רק נשים חוות קשיים בקריירה, אבל חלק מהקשיים שונים מאלה שחווים גברים. גברים שאיבדו את מקום עבודתם עלולים לחוות משבר אישי קשה מעבר לאבדן מקור הפרנסה. סטיגמות חברתיות עלולות להקשות עליהם למצוא מקומות עבודה חדשים. עבור חלק מהמשרות הם overqualified, מנהלים צעירים לעתים לא רוצים לעבוד עם כפיפים מבוגרים מהם ומעדיפים לקבל צעירים עם דרישות נמוכות יותר. לכן, פתחנו, במקביל לקורס המיועד לנשים בלבד, קורס נוסף המיועד לקבוצה מעורבת של נשים וגברים, על מנת לסייע גם לגברים לבצע את השינוי המקצועי לו הם מייחלים.

איך מטפלים במשבר קריירה?

ישנן דרכים רבות להתמודד עם הקושי במציאת עבודה באמצע החיים. ראשית, חשוב לנטרל את סטיגמת הגיל: כדאי לשדר רוח רעננה וצעירה, להיות מעודכנים בכל החידושים בתחום בו אתם עובדים וכך תוכלו להשאיר רושם חיובי על המעסיק. בנוסף, אני ממליצה להתכונן כיאות לריאיון העבודה ביחוד לאחר שנים של עבודה רצופה. אנשים רבים בשנות ה-40 לחייהם עלולים להיות מובכים בראיון מול מראיינים שלעיתים עשויים להיות צעירים מהם וחסרי ניסיון, לכן חשוב להפנים שלמרות הניסיון הרב שצברתם ועברכם המקצועי העשיר, מדובר בחלק הכרחי שצריך לעבור בהצלחה בדרך לתפקיד הבא. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון כי לעיתים, צריך גם להתפשר על התפקיד שמציעים לכם. כדאי להיכנס לתפקיד זוטר יחסית בארגון ומשם להתקדם.

 

האם הקורס להכוון תעסוקתי במרכז לפיתוח קריירה מיועד לנשים בלבד?

הקורס “הכוון תעסוקתי – הכנת תכנית קריירה לעתיד”, יחל ב-6 בנובמבר, ויכלול 6 מפגשים קבוצתיים ו-2 מפגשים אישיים עם פסיכולוגית מטעם נטע ועם יועץ השמה מטעם אתר “יד 2 דרושים”. במקביל, תיפתח גם קבוצה מעורבת לנשים וגברים, על מנת לספק מענה גם לגברים שנמצאים בצומת דרכים ומרגישים צורך בשינוי מקצועי, אך שוקלים לגבי הדרך הנכונה לפעול, וזאת במטרה לסייע להם לקבל החלטה שתוביל אותם לשינוי המיוחל. התוכנית בנויה בצורה הוליסטית שמאפשרת למשתתפים לחוות את יתרונות וחוזקות הקבוצה (קבלת פידבקים, ביצוע חשיבה משותפת ותמיכה) מחד, ומאידך את הליווי האישי שיתבצע על ידי יועצת של נטע.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצינו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינכם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנא צרו איתנו קשר.

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.