מידע מקצועי

נטע > מאמרים > איך להתקדם בתוך ארגון?
English Spanish Arabic

איך להתקדם בתוך ארגון?

עובדת כבר מספר שנים באותו ארגון ומתקשה להתקדם? מרגישה כי לא מבחינים בעשייה שלך? הבסיס לכל התקדמות בעבודה הוא הפגנת מצוינות. אם ברצונך להתקדם, בנוסף להצטיינות, עליך לפעול במספר מישורים. רשמנו עבורך מספר כללי ברזל שיסייעו לך להתוות דרך לקידום המיוחל:

  1. לפני הכל – תכנון

על מנת להגיע ליעד כדאי לתכנן את הדרך אליו, את הכישורים והקשרים שידרשו לך על מנת להשיגו. נסי לדמיין לעצמך כיצד תראה המשרה הבאה שלך, מה יהיה עיסוקך המרכזי, אילו אנשים או משימות תנהלי וכיצד יראו רגעי השיא שלך. אנו ממליצות לעשות זאת בטווח זמן רחוק אך מוחשי, כ 5 שנים. לאחר שקבעת את היעד, בחני האם יש תפקידי ביניים שעליך לעבור בדרך, ידע שעלייך לרכוש או קשרים לטוות שיסייעו לך להשיג את המטרה. תוכנית להתפתחות קריירה הוא אחד הכלים היעילים ביותר אותן בונות נשים הנעזרות בשירותי היעוץ התעסוקתי בנטע.

  1. כווני עצמך לנושאי הליבה של הארגון

ארגון עסקי מטרתו רווח ולכן ישקיע כסף ואנרגיה בפיתוח עובדים המכוונים לליבת הארגון. כווני את עצמך לנושאים הרלוונטיים ביותר לממונים עליך ולהבאת מקסימום תועלת לארגון.

  1. מציאת מנטור

בחני את אנשי המפתח, גברים ונשים, המשפיעים על התנהלות הארגון ובחרי מנטור שאיתו או איתה תרגישי בנוח לעבוד ולהתייעץ. אחד היודע מה קורה בארגון, מתי תפקיד בחברה עומד להתפנות ומי יקבל את המינוי הבכיר הבא, כזה שיפתח עבורך דלתות ויסייע לך להשיג את מטרתך.

  1. קחי יוזמה, בלטי בשטח

על מנת לבלוט עליך לבצע פעולות נוספות מעבר לגבולות התפקיד שלך, קחי על עצמך תחומי אחריות נוספים. אל תחכי שפעולותיך ידברו בשם עצמן, התבלטי והיי נוכחת בישיבות, הביעי את דעתך, אל תהססי להציע הצעות יעול. קתרין קרידל, דיילת ראשית באמריקן איירליינס, שעבדה במחלקה הראשונה, התריעה בשנת 1991 בזמן מלחמת המפרץ, כי בסוף כל טיסה מושלך קוויאר רב. באותה תקופה פחות אנשים טסו, ולכן קופסאות הקוויאר שהיו ארוזות עבור כל המחלקה, גרמו לבזבוז גדול. לאחר שנתיים הקטינה החברה את הקופסאות, צמצמה את הוצאותיה והעניקה לקרידל מענק בשווי 50 אלף דולר.

  1. חדשנות

על מנת לקדם את עצמך ואת הארגון תוכלי להתעניין במגמות בענף, טכנולוגיות  וטרנדים חדשים, להפיץ הלאה את החדשות ולהפוך את עצמך לאוטוריטה בתחום החדשנות הענפית.

  1. נצלי הזדמנויות

כאשר מתקיים תהליך שינוי בארגון, הוא תמיד מביא להערכה מחודשת של העובדים. בתקופה זו באות לידי ביטוי כל הנקודות שהוזכרו לעיל. אם יש לך תכנית סדורה, עמדת במשימות התפקיד, יצרת קשרי עבודה חזקים, בנית תדמית רצינית, אחראית ואקטיבית  והפכת את עצמך לאוטוריטה יהיה למבצעי השינוי אינטרס לשמור על מעמדך ואף לשפר אותו.

 

אנו מזמינות כל אישה המעוניינת להתקדם בקריירה לקבל ליווי צמוד להשגת יעדיה.