קורסים לעיריות ומועצות
כישורים ליצור קשרים – Networking
מדוע נשים ממעטות לעשות שימוש בקשרים לטובת עצמן ומה אפשר ללמוד מגברים בנושא?
מפגש מעשי למינוף קשרים חברתיים ומקצועיים, יצירת רשתות ותחזוקן – לשם קידום קריירה והשגת יעדים מקצועיים.
המפגש יתמקד בנושאים:
• Networking / רישות – מהו? מה תרומתו?
• הבדלים בין רשתות אישיות ומקצועיות
• כיצד מייצרים רישות מקצועי?
• כיצד משמרים רישות מקצועי?
• מינוף רשתות לקידום מקצועי
• איך הוא עושה את זה – הבדלים בין נשים וגברים במינוף קשרים
מפגש מעשי למינוף קשרים חברתיים ומקצועיים, יצירת רשתות ותחזוקן – לשם קידום קריירה והשגת יעדים מקצועיים.
המפגש יתמקד בנושאים:
• Networking / רישות – מהו? מה תרומתו?
• הבדלים בין רשתות אישיות ומקצועיות
• כיצד מייצרים רישות מקצועי?
• כיצד משמרים רישות מקצועי?
• מינוף רשתות לקידום מקצועי
• איך הוא עושה את זה – הבדלים בין נשים וגברים במינוף קשרים
פוליטיקה ארגונית
הפוליטיקה הארגונית היא סוג של תקשורת, המתייחסת ליחסי כוח ואינטרסים בארגון.
ביטוייה עשויים להיות חיוביים (לדוגמא, שיתופי פעולה יצירתיים) או שליליים (רכילות פנים ארגונית).
המציאות בארגונים מוכיחה שגברים ונשים תופסים בצורה שונה את הפוליטיקה הפנים ארגונית ופועלים באופן שונה.
המפגש חושף את מרכיבי הפוליטיקה הארגונית וביטוייה בארגון, ומלמד כיצד לאתר מעגלי השפעה וכיצד להיעזר בפוליטיקה ארגונית לקידום מטרות התפקיד והארגון – כל אלה תוך התייחסות להיבטים מגדריים.
המפגש יתמקד בנושאים:
1. מרכיבי הפוליטיקה הארגונית
2. כיצד נתפסת פוליטיקה ארגונית בקרב מנהלים ומנהלות?
3. ביטוייה של הפוליטיקה הארגונית בארגון הנוכחי
4. דרכים לזהות מעגלי השפעה בארגון ולהיעזר בפוליטיקה כמנוף לקידום מטרות התפקיד והארגון
5. המנגנונים הקיימים בארגון
6. חסמים פסיכולוגיים לשימוש בפוליטיקה ארגונית
7. כלים ליצירת “המפה הפוליטית” של הארגון
8. טיפים למינוף התפקיד בד בבד עם מטרות הארגון תוך שימוש בפוליטיקה ארגונית
ביטוייה עשויים להיות חיוביים (לדוגמא, שיתופי פעולה יצירתיים) או שליליים (רכילות פנים ארגונית).
המציאות בארגונים מוכיחה שגברים ונשים תופסים בצורה שונה את הפוליטיקה הפנים ארגונית ופועלים באופן שונה.
המפגש חושף את מרכיבי הפוליטיקה הארגונית וביטוייה בארגון, ומלמד כיצד לאתר מעגלי השפעה וכיצד להיעזר בפוליטיקה ארגונית לקידום מטרות התפקיד והארגון – כל אלה תוך התייחסות להיבטים מגדריים.
המפגש יתמקד בנושאים:
1. מרכיבי הפוליטיקה הארגונית
2. כיצד נתפסת פוליטיקה ארגונית בקרב מנהלים ומנהלות?
3. ביטוייה של הפוליטיקה הארגונית בארגון הנוכחי
4. דרכים לזהות מעגלי השפעה בארגון ולהיעזר בפוליטיקה כמנוף לקידום מטרות התפקיד והארגון
5. המנגנונים הקיימים בארגון
6. חסמים פסיכולוגיים לשימוש בפוליטיקה ארגונית
7. כלים ליצירת “המפה הפוליטית” של הארגון
8. טיפים למינוף התפקיד בד בבד עם מטרות הארגון תוך שימוש בפוליטיקה ארגונית
סגנונות תקשורת ניהוליים
מפגש בין אנשים הינו מפגש בין סגנונות תקשורת. במקום העבודה אנו פוגשים מגוון רחב
של סגנונות תקשורת. המפגש עשוי להיות נעים ומוצלח, אך עלול להיות גם מתסכל ומעכב.
האם לכל אחד מאיתנו סגנון תקשורת מרכזי קבוע או שסגנון התקשורת משתנה על פי המצב?
האם יש אפשרות לנווט בין סגנונות שונים? האם נשים מביעות עצמן באופן שונה מגברים?
מגיבות אחרת ומתקשרות אחרת? הכרות עם סגנונות תקשורת שונים ודרכי התמודדות
עימם תקדם תרבות ארגונית נעימה ויעילה.
נושאי לימוד מרכזיים בסדנה:
1. הכרות עם 4 סגנונות תקשורת ניהוליים מרכזיים
2. מאפיינים וכלים לזיהוי סגנונות תקשורת
3. רכישת כלים מעשיים להתמודדות יעילה עם הסגנונות השונים
4. זיהוי הסגנון האישי, יתרונות וחסרונות
5. כלים לשיפור וחיזוק הסגנון האישי והתאמתו לסגנונות הסובבים
של סגנונות תקשורת. המפגש עשוי להיות נעים ומוצלח, אך עלול להיות גם מתסכל ומעכב.
האם לכל אחד מאיתנו סגנון תקשורת מרכזי קבוע או שסגנון התקשורת משתנה על פי המצב?
האם יש אפשרות לנווט בין סגנונות שונים? האם נשים מביעות עצמן באופן שונה מגברים?
מגיבות אחרת ומתקשרות אחרת? הכרות עם סגנונות תקשורת שונים ודרכי התמודדות
עימם תקדם תרבות ארגונית נעימה ויעילה.
נושאי לימוד מרכזיים בסדנה:
1. הכרות עם 4 סגנונות תקשורת ניהוליים מרכזיים
2. מאפיינים וכלים לזיהוי סגנונות תקשורת
3. רכישת כלים מעשיים להתמודדות יעילה עם הסגנונות השונים
4. זיהוי הסגנון האישי, יתרונות וחסרונות
5. כלים לשיפור וחיזוק הסגנון האישי והתאמתו לסגנונות הסובבים
מיצוב ומיתוג – נראות והשפעה
מגיל צעיר אנו למדים על חשיבותה של צניעות, אך האם תכונה זו פועלת לקידום הקריירה שלנו?
המציאות מלמדת כי ללא נראות סיכויי הקידום נמוכים יותר וכך גם היכולת להצליח להגיע לתפקיד ניהולי.
האם ייח”צנות עצמית היא תכונה מולדת או נרכשת? האם קיימים הבדלים בין גברים ונשים במיצוב העצמי? ולמה זה חשוב לארגון?
המפגש יקנה כלים פרקטיים למיצוב ונראות, תוך התייחסות לצרכי הארגון והבנת התרבות הארגונית.
נושאים מרכזיים במפגש:
1. מה ההבדל בין מיתוג לבין מיצוב?
2. מיצוב מנהלים – למה זה טוב לארגון?
3. כיצד אנו מציגים עצמנו בארגון בדרך כלל?
4. להכיר את מגוון הדמויות בתוכנו
5. הצגת הדמות המתאימה לסיטואציה
6. תרגול מונחה וקבלת משוב מיידי
המציאות מלמדת כי ללא נראות סיכויי הקידום נמוכים יותר וכך גם היכולת להצליח להגיע לתפקיד ניהולי.
האם ייח”צנות עצמית היא תכונה מולדת או נרכשת? האם קיימים הבדלים בין גברים ונשים במיצוב העצמי? ולמה זה חשוב לארגון?
המפגש יקנה כלים פרקטיים למיצוב ונראות, תוך התייחסות לצרכי הארגון והבנת התרבות הארגונית.
נושאים מרכזיים במפגש:
1. מה ההבדל בין מיתוג לבין מיצוב?
2. מיצוב מנהלים – למה זה טוב לארגון?
3. כיצד אנו מציגים עצמנו בארגון בדרך כלל?
4. להכיר את מגוון הדמויות בתוכנו
5. הצגת הדמות המתאימה לסיטואציה
6. תרגול מונחה וקבלת משוב מיידי
תקשורת בינאישית ומגדר
תקשורת אפקטיבית בארגון מאפשרת להקשיב למנהל/ת, לעמית/ה או ללקוח/ה,
לזהות את הצרכים ולתת מענה מדויק ויעיל. כמו כן, היא מסייעת להפחית מתחים בארגון,
לפתור קונפליקטים ולעודד שיתוף פעולה. כל אלה מגבירים יעילות ופרודוקטיביות בארגון.
מטרות הקורס:
• להבין מהות של תקשורת אפקטיבית
• למידה ותרגול של מיומנות הקשבה אקטיבית
• העלאת מודעות להיבט המגדרי של התקשורת
• בסוף הקורס: זיהוי סגנון התקשורת של מי שנמצא/ת מולנו, הקשבה נכונה ותגובה אופטימאלית
נושאי לימוד מרכזיים:
• מהי תקשורת?
• היבטים מגדריים בתקשורת
• הצגה עצמית, רושם ראשוני
• חסמים בתקשורת, כלים למניעת החסמים
• סגנונות תקשורת
• סגנונות ניהול
• תקשורת מילולית ובלתי מילולית
• שפת גוף / טונציה
• סימולציות ומתן משוב
מטרות הקורס:
• להבין מהות של תקשורת אפקטיבית
• למידה ותרגול של מיומנות הקשבה אקטיבית
• העלאת מודעות להיבט המגדרי של התקשורת
• בסוף הקורס: זיהוי סגנון התקשורת של מי שנמצא/ת מולנו, הקשבה נכונה ותגובה אופטימאלית
נושאי לימוד מרכזיים:
• מהי תקשורת?
• היבטים מגדריים בתקשורת
• הצגה עצמית, רושם ראשוני
• חסמים בתקשורת, כלים למניעת החסמים
• סגנונות תקשורת
• סגנונות ניהול
• תקשורת מילולית ובלתי מילולית
• שפת גוף / טונציה
• סימולציות ומתן משוב