קורסים לחברות וארגונים
מנטורינג ככלי ניהולי
מנטורינג או חונכות הינו תהליך בו אדם מנוסה מדריך, מסייע ותומך באדם בדרך כלל צעיר ועם פחות ניסיון בעבודה.
חניכה עשויה להתפתח באופן טבעי על ידי קשר בין שני אנשים או באופן פורמאלי ביוזמת הארגון.
מנטורינג חשוב הן לגברים והן לנשים, אך התהליכים שונים עבור שני המינים. הבנת הנושא חיונית לקידום כל העובדים בארגון.
נטע מציעה כלים לפיתוח תהליכי חונכות בארגון תוך התמקדות בנושאים הבאים:
1. מקומה של החניכה במכלול משימות הניהול
2. חניכה – תועלות מול סיכונים
3. הפסיכולוגיה שמאחורי התהליך
4. הכרות עם תהליכי חניכה מסודרים ומבוקרים
5. איך מודדים הצלחה? – זיהוי והגדרת פרמטרים
6. סובלנות לטעויות- איך מתמודדים עימן
7. שלב הפרידה
תקשורת בינאישית ומגדר
תקשורת אפקטיבית בארגון מאפשרת להקשיב למנהל/ת, לעמית/ה או ללקוח/ה,
לזהות את הצרכים ולתת מענה מדויק ויעיל. כמו כן, היא מסייעת להפחית מתחים בארגון,
לפתור קונפליקטים ולעודד שיתוף פעולה. כל אלה מגבירים יעילות ופרודוקטיביות בארגון.
מטרות הקורס:
• להבין מהות של תקשורת אפקטיבית
• למידה ותרגול של מיומנות הקשבה אקטיבית
• העלאת מודעות להיבט המגדרי של התקשורת
• בסוף הקורס: זיהוי סגנון התקשורת של מי שנמצא/ת מולנו, הקשבה נכונה ותגובה אופטימאלית
נושאי לימוד מרכזיים:
• מהי תקשורת?
• היבטים מגדריים בתקשורת
• הצגה עצמית, רושם ראשוני
• חסמים בתקשורת, כלים למניעת החסמים
• סגנונות תקשורת
• סגנונות ניהול
• תקשורת מילולית ובלתי מילולית
• שפת גוף / טונציה
• סימולציות ומתן משוב
מטרות הקורס:
• להבין מהות של תקשורת אפקטיבית
• למידה ותרגול של מיומנות הקשבה אקטיבית
• העלאת מודעות להיבט המגדרי של התקשורת
• בסוף הקורס: זיהוי סגנון התקשורת של מי שנמצא/ת מולנו, הקשבה נכונה ותגובה אופטימאלית
נושאי לימוד מרכזיים:
• מהי תקשורת?
• היבטים מגדריים בתקשורת
• הצגה עצמית, רושם ראשוני
• חסמים בתקשורת, כלים למניעת החסמים
• סגנונות תקשורת
• סגנונות ניהול
• תקשורת מילולית ובלתי מילולית
• שפת גוף / טונציה
• סימולציות ומתן משוב
מנהיגות כפוזיציה ארגונית
בעולם העבודה קיימים הבדלים רבים בין עובד/ת מצוינ/ת לבין מנהיג/ה.
ישנם עובדים בעלי תפוקות ויכולות גבוהות, אשר אינם מצליחים לסחוף
אחריהם ולהוביל. מנהיגות אישית בארגון בנויה על הנחת היסוד שביכולתו
של אדם לחולל שינויים ולייצר השפעה עבורו ועבור הסובבים אותו. הכרות
עם דרכים לזיהוי ואיתור מנהיגות בהיבט מגדרי מאפשר לארגון לקדם את
ההון האנושי המצוי בו, ולהצליח יותר. המפגש משלב כלים מתחום המנהיגות
והניהול ומאפשר ליישמם במעגלי השפעה נרחבים.
תכנים מרכזיים:
1. מנהיגות אישית ומנהיגות ארגונית – דינמיקה ומבנה של סוגי מנהיגות שונים
2. סגנונות מנהיגות “טבעיים” וסגנונות מותאמי מצב
3. זיהוי חסמים למיצוי יכולות מנהיגותיות והתמודדות עימם
4. התכוונות מול מניפולציה, דיפלומטיה מול דמגוגיה
5. צעדים מעשיים לבניית עמדה מנהיגותית
ישנם עובדים בעלי תפוקות ויכולות גבוהות, אשר אינם מצליחים לסחוף
אחריהם ולהוביל. מנהיגות אישית בארגון בנויה על הנחת היסוד שביכולתו
של אדם לחולל שינויים ולייצר השפעה עבורו ועבור הסובבים אותו. הכרות
עם דרכים לזיהוי ואיתור מנהיגות בהיבט מגדרי מאפשר לארגון לקדם את
ההון האנושי המצוי בו, ולהצליח יותר. המפגש משלב כלים מתחום המנהיגות
והניהול ומאפשר ליישמם במעגלי השפעה נרחבים.
תכנים מרכזיים:
1. מנהיגות אישית ומנהיגות ארגונית – דינמיקה ומבנה של סוגי מנהיגות שונים
2. סגנונות מנהיגות “טבעיים” וסגנונות מותאמי מצב
3. זיהוי חסמים למיצוי יכולות מנהיגותיות והתמודדות עימם
4. התכוונות מול מניפולציה, דיפלומטיה מול דמגוגיה
5. צעדים מעשיים לבניית עמדה מנהיגותית
סגנונות תקשורת ניהוליים
מפגש בין אנשים הינו מפגש בין סגנונות תקשורת. במקום העבודה אנו פוגשים מגוון רחב
של סגנונות תקשורת. המפגש עשוי להיות נעים ומוצלח, אך עלול להיות גם מתסכל ומעכב.
האם לכל אחד מאיתנו סגנון תקשורת מרכזי קבוע או שסגנון התקשורת משתנה על פי המצב?
האם יש אפשרות לנווט בין סגנונות שונים? האם נשים מביעות עצמן באופן שונה מגברים?
מגיבות אחרת ומתקשרות אחרת? הכרות עם סגנונות תקשורת שונים ודרכי התמודדות
עימם תקדם תרבות ארגונית נעימה ויעילה.
נושאי לימוד מרכזיים בסדנה:
1. הכרות עם 4 סגנונות תקשורת ניהוליים מרכזיים
2. מאפיינים וכלים לזיהוי סגנונות תקשורת
3. רכישת כלים מעשיים להתמודדות יעילה עם הסגנונות השונים
4. זיהוי הסגנון האישי, יתרונות וחסרונות
5. כלים לשיפור וחיזוק הסגנון האישי והתאמתו לסגנונות הסובבים
של סגנונות תקשורת. המפגש עשוי להיות נעים ומוצלח, אך עלול להיות גם מתסכל ומעכב.
האם לכל אחד מאיתנו סגנון תקשורת מרכזי קבוע או שסגנון התקשורת משתנה על פי המצב?
האם יש אפשרות לנווט בין סגנונות שונים? האם נשים מביעות עצמן באופן שונה מגברים?
מגיבות אחרת ומתקשרות אחרת? הכרות עם סגנונות תקשורת שונים ודרכי התמודדות
עימם תקדם תרבות ארגונית נעימה ויעילה.
נושאי לימוד מרכזיים בסדנה:
1. הכרות עם 4 סגנונות תקשורת ניהוליים מרכזיים
2. מאפיינים וכלים לזיהוי סגנונות תקשורת
3. רכישת כלים מעשיים להתמודדות יעילה עם הסגנונות השונים
4. זיהוי הסגנון האישי, יתרונות וחסרונות
5. כלים לשיפור וחיזוק הסגנון האישי והתאמתו לסגנונות הסובבים