חברות וארגונים - נטע - המרכז לפיתוח קריירה

קורסים לחברות וארגונים

10

מנטורינג ככלי ניהולי

מנטורינג או חונכות הינו תהליך בו אדם מנוסה מדריך, מסייע ותומך באדם בדרך כלל צעיר ועם פחות ניסיון בעבודה. חניכה עשויה להתפתח באופן טבעי על ידי קשר בין שני אנשים או באופן פורמאלי ביוזמת הארגון. מנטורינג חשוב הן לגברים והן לנשים, אך התהליכים שונים עבור שני המינים. הבנת הנושא חיונית לקידום כל העובדים בארגון.
נטע מציעה כלים לפיתוח תהליכי חונכות בארגון תוך התמקדות בנושאים הבאים:
1. מקומה של החניכה במכלול משימות הניהול
2. חניכה – תועלות מול סיכונים
3. הפסיכולוגיה שמאחורי התהליך
4. הכרות עם תהליכי חניכה מסודרים ומבוקרים
5. איך מודדים הצלחה? – זיהוי והגדרת פרמטרים
6. סובלנות לטעויות- איך מתמודדים עימן
7. שלב הפרידה
מעוניינת להרשם

14

תקשורת בינאישית ומגדר

תקשורת אפקטיבית בארגון מאפשרת להקשיב למנהל/ת, לעמית/ה או ללקוח/ה, לזהות את הצרכים ולתת מענה מדויק ויעיל. כמו כן, היא מסייעת להפחית מתחים בארגון, לפתור קונפליקטים ולעודד שיתוף פעולה. כל אלה מגבירים יעילות ופרודוקטיביות בארגון.

מטרות הקורס:

• להבין מהות של תקשורת אפקטיבית
• למידה ותרגול של מיומנות הקשבה אקטיבית
• העלאת מודעות להיבט המגדרי של התקשורת
• בסוף הקורס: זיהוי סגנון התקשורת של מי שנמצא/ת מולנו, הקשבה נכונה ותגובה אופטימאלית

נושאי לימוד מרכזיים:
• מהי תקשורת?
• היבטים מגדריים בתקשורת
• הצגה עצמית, רושם ראשוני
• חסמים בתקשורת, כלים למניעת החסמים
• סגנונות תקשורת
• סגנונות ניהול
• תקשורת מילולית ובלתי מילולית
• שפת גוף / טונציה
• סימולציות ומתן משוב
מעוניינת להרשם

15

מנהיגות כפוזיציה ארגונית

בעולם העבודה קיימים הבדלים רבים בין עובד/ת מצוינ/ת לבין מנהיג/ה.
ישנם עובדים בעלי תפוקות ויכולות גבוהות, אשר אינם מצליחים לסחוף
אחריהם ולהוביל. מנהיגות אישית בארגון בנויה על הנחת היסוד שביכולתו
של אדם לחולל שינויים ולייצר השפעה עבורו ועבור הסובבים אותו. הכרות
עם דרכים לזיהוי ואיתור מנהיגות בהיבט מגדרי מאפשר לארגון לקדם את
ההון האנושי המצוי בו, ולהצליח יותר. המפגש משלב כלים מתחום המנהיגות
והניהול ומאפשר ליישמם במעגלי השפעה נרחבים.
תכנים מרכזיים:
1. מנהיגות אישית ומנהיגות ארגונית – דינמיקה ומבנה של סוגי מנהיגות שונים
2. סגנונות מנהיגות “טבעיים” וסגנונות מותאמי מצב
3. זיהוי חסמים למיצוי יכולות מנהיגותיות והתמודדות עימם
4. התכוונות מול מניפולציה, דיפלומטיה מול דמגוגיה
5. צעדים מעשיים לבניית עמדה מנהיגותית
מעוניינת להרשם

18

סגנונות תקשורת ניהוליים

מפגש בין אנשים הינו מפגש בין סגנונות תקשורת. במקום העבודה אנו פוגשים מגוון רחב
של סגנונות תקשורת. המפגש עשוי להיות נעים ומוצלח, אך עלול להיות גם מתסכל ומעכב.
האם לכל אחד מאיתנו סגנון תקשורת מרכזי קבוע או שסגנון התקשורת משתנה על פי המצב?
האם יש אפשרות לנווט בין סגנונות שונים? האם נשים מביעות עצמן באופן שונה מגברים?
מגיבות אחרת ומתקשרות אחרת? הכרות עם סגנונות תקשורת שונים ודרכי התמודדות
עימם תקדם תרבות ארגונית נעימה ויעילה.

נושאי לימוד מרכזיים בסדנה:
1. הכרות עם 4 סגנונות תקשורת ניהוליים מרכזיים
2. מאפיינים וכלים לזיהוי סגנונות תקשורת
3. רכישת כלים מעשיים להתמודדות יעילה עם הסגנונות השונים
4. זיהוי הסגנון האישי, יתרונות וחסרונות
5. כלים לשיפור וחיזוק הסגנון האישי והתאמתו לסגנונות הסובבים
מעוניינת להרשם

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצינו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינכם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנא צרו איתנו קשר.

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.